Edith Gruson , Gerard Hadders , ProArtsDesign
Zero Cent Stamp
Corporate edition stamp
For: Ada Lopes Cardozo, PTT Kunst en Vormgeving









de koninklijke ptt nederland gaf in het voorjaar een nieuwe serie van 4 telefoonkaarten uit, gevat in het bekende verzamelmapje.

het thema voor deze serie was toerisme.
wat betekent Nederland voor buitenlandse toeristen.
wij kozen naast de overbekende beelden van tulpen, kazen en molens, voor een ander ‘image’, dat van tolerantie, vrijheid en gelijkheid, de wallen, het strand en haring.

de titel werd: ‘double dutch’ en staat voor, internationaal, cliché, en dubbel. een internationaal begrip over de dubbelzinnigheden van nederland.
de telefoonkaarten werden getransformeerd tot een kwartetspel.
met dit kwartet kon je de oude clichékant en de nieuwe clichékant sparen.

Once upon a time there was a stamp worth nothing (zero).
Only... this was not true.
On a certain day this stamp would be worth a lot of money (80 cents).
Oh, when would this day come?

KPN, the Dutch state owned mail and telecom company was going to the stock exchange to create shareholders value for the citizens of the Dutch State. The anticipated value is represented in the depiction of the 0.